About Me

My photo
Bukan mudah utk menjaga hati semua orang,walaupun sedaya upaya mencuba, namun pasti ada yg terasa. Jika kesilapan semalam belum terampun, moga dimaafkanlah. Jika kesilapan hari ini menyakitkan, dgn harapan moga lupakanlah, dan jika kesilapan esok atau mendatang ku mohon jgnlah dibawa sampai akhirat. Maafkanlah kalau aku buat hatimu terluka kerana sesungguhnya aku juga manusia terbatas.

Ya ALLAH..

Ramai yang mengaku tabah sebelum mereka ditimpa musibah, yang mengaku sabar sebelum mereka tercabar, yang mengaku kuat sebelum mereka ditolak. Namun, tatkala mereka diuji, mereka lemah sendiri, kaki dirasakan tak mampu memijak bumi, alam dirasakan tiada simpati. Semua ini akan terjadi jika tidak meletakkan ALLAH di tempat PERTAMA dalam hati.

"Kuatkan hati dan teguhkan peribadi, ingat ALLAH menguji tanda CINTA Nya. Supaya kita lebinh mengingati Nya"

Ya ALLAH, tabahkanlah hati hamba mu ini menghadapi dugaan dalam hidup ini. Lancarkan dan mohon permudahkanlah segala urusan ku. Lindungilah aku dari segala kesulitan. Hanya pada Mu Ya ALLAH aku memohon pertolongan. Hanya pada mu aku merintih, dan hanya Mu Ya ALLAH pendengar setia setiap doaku.AMIN.

0 comments: