About Me

My photo
Bukan mudah utk menjaga hati semua orang,walaupun sedaya upaya mencuba, namun pasti ada yg terasa. Jika kesilapan semalam belum terampun, moga dimaafkanlah. Jika kesilapan hari ini menyakitkan, dgn harapan moga lupakanlah, dan jika kesilapan esok atau mendatang ku mohon jgnlah dibawa sampai akhirat. Maafkanlah kalau aku buat hatimu terluka kerana sesungguhnya aku juga manusia terbatas.

Yeayyy. semalam berjaya tidur awl sbb xlarat sangat(10x).. haaa, nampak tak kat citu. haha..even xsiap tulis lesson plan mmg bantai je tdur. lena lagi taw. sedar2 dah pukul 6 pagi. hahaha.. Alhamdulillah masih dipinjam kan nafas utuk terus berjuang untuk anak2 bangsa. Bangun je cari fon tapi tak jumpa.. Lupa yang fon dalam handbag lagi sejak balik dari sekolah petang semalam. hahaha.. (bila umur semakin meningkat kannn) lupa sket je pun.. Emmm, dapat 1 mesej dari someone "Jangan kerana lelaki pernah mengecewakan awak, awak dah tak percaya pada lelaki lain, awak kena tahu, bukan semua lelaki perangainya sama". i'm speechless, xtaw nak jawab apa. biar masa yang tentukan. Separuh jiwa saya hilang mungkin dah sampai masa nya baru datang semula. :) Harap awak faham.

Jangan kejar CINTA, tetapi kejarlah CITA-CITA. itu yang aku rasa sekarang. bukan nak kecewakan hati sesiapa. tetapi cukup la pengalaman yang lepas mengajar aku erti sakitnya dikecewakan. bercinta bertahun2 pun belum tentu pasangan kita boleh terima kita seadanya, okay, xnak ckp bnyk :)
Emmm, mcm mana nak cakap ehh.. aku berkawan dgn dia sama macam aku berkawan dgn lelaki lain. Aku layan sama rata sebagai kawan. Aku tak pernah buat dia mengharapkan aku. Tolong awak jgn salah faham. Bila dah awak msg saya cnfirm la sy reply. bila awak call saya. cnfirm la sy jawab. klu kawan laki sy yang lain call pun sy jawab mcm biasa, klu diorng msj pun sy jwb mcm biasa. sama mcm sy kwn dgn awk. Jangan letak harapan, saya takut saya tak mmpu nk penuhkan hasrat awk. cukup la sekadar berkawan awk mmpu knl sape saya, mcm mana perngai sy. sy bukan xnak ambik taw pasal awk and kawan2 saya. tp tu la sy pernah ckp, sy bnyk  berubah sbb peredaran masa dan dari pengalaman lepas. sy bukan benci lelaki, tapi sy berhati2 dgn lelaki. sy harap awak faham. kadang2 sy deactivate twitter and fb ada sbb2 sy tersendiri. 

CINTA (jodoh) telah ditetapkan dan ia pasti akan tunggu kita, tetapi CITA-CITA takkan dicapai kalau kita tak berusaha untuk dapatkannya. CITA-CITA saya nak berjaya di dunia akhirat. Nak balas jasa mama and abah. In Shaa ALLAH dipanjangkan umur. Saya sentiasa berdoa JODOH saya sampai bila CITA-CITA saya dah tercapai nanti.

pesan abah

Abah selalu pesan, 'akak nak cari calon suami jangan pandang berapa banyak harta dia kat dunia, tinggi mana pangkat dia. Tapi cari lah yang cukup solat 5 waktu dan taw hukum agama. Boleh pimpin tangan akak ke syurga. In Shaa Allah klu anak abah berjaya di dunia dan akhirat, abah dan mama akan sama2 ke syurga.' Terima kasih abah. In Shaa ALLAH untuk yang terbaik. 

Goodbye FB, Goodbye twitter, Goodbye social network, Goodbye everyone. Panjang umur kita jumpa lagi untuk hari-hari yang mendatang. In Shaa ALLAH.

Kalau saya tahu begini sakitnya menyintai, pasti saya takkan buka hati ini untuk sesiapa. Kalau saya tahu begini pengakhirannya, pasti dari mula lagi saya takkan berharap dan kalau saya tahu semua nih tipu, saya takkan biarkan diri ini terpedaya. Teruskan melangkah ke hadapan nurul.. Dia dah lama buang kau dari hidup dia, Jangan menaruh harapan yg tak pasti.. Move on.. Alhamdulillah ya ALLAH utk dugaan ini, harapan nya semoga aku lebih kuat utk melalui dugaan di hari akan datang. Jika kebahagiaan saya bukan di dunia ini, in shaa ALLAH di akhirat sana. Ameen.






insyaALLAH

Dua tiga menjak ini wall FB saya banyak dengan gambar rakan-rakan yang berumahtangga. Suka dan sayu melihat gambar-gambar mereka. Saya di kejauhan ini hanya mampu mengirim doa untuk mereka. Seperti biasanya, mereka akan meminta nasihat dan pesanan sebelum bergelar isteri daripada saya. Dan saya tidak punya nasihat dan pesanan kepada mereka melainkan dengan pesanan: "SABAR". Saya sendiri pun tidak layak lagi utk berumahtangga apatah lagi utk memberi nsihat kpd mereka. Isteri perlu ada kesabaran yang TINGGI dalam rumahtangga. Jika tiada sabar, isteri itu akan membentak-bentak, memekik-mekik, membebel-bebel, menghempas-hempas, mungkin hingga ke tahap memaki-hamun kerana dia tidak berpuas hati dengan suaminya, keluarga suaminya dan dalam banyak lagi perkara lain. Tapi isteri yang BERIMAN, BERBUDI dan BERSABAR adalah isteri yang menerima semuanya dengan hati yang tenang dan tabah. Mereka adalah isteri-isteri yang airmatanya mengalir deras tidak lena tidur sambil beristighfar kepada Allah kerana menahan beratnya ujian rumahtangga yang tidak terluah sedangkan pada waktu itu, suami mereka sudah lama terlena dibuai mimpi tanpa sedikitpun mengetahui setiap butir airmata yang menitis itu. BERSABARlah wahai isteri-isteri, moga dengan KESABARAN itu, JANNAH menjadi milik kita ♥

*FootNote : saya juga tengah belajar utk menjadi isteri yang beriman, berbudi dan bersabar. InsyaALLAH.

wishlist


For a long time I adore this rainbow al-quran. I want this, pleaseeee.
Rainbow al-Quran from Indonesia. if sape2 nak buat as hantaran kawin sgt2 comel.
Believe me, you won't regret owned this beautiful Holy Quran. dah penah guna Quran ni from my cuzen pny. seriously, I'm ADORED this beautiful Holy Quran.

Footprint :
Awak, sy nak Holy Quran ni :(

never fade its away :)






rindu zaman study kolej RCMP
rindu nk mkn nasi kt vanggey
rindu nak mkn nasi kak wok kt stadium ramai2 time lunch
rindu suasana rumah ikan
rindu kawan2x kt rcmp
rindu nak gaduh dgn pak guard hostel
rindu nk tgk wyg kt jj
rindu nak karoake bila masing2 nk release tension
rindu mkn nasi lemak satu hengget dpn rumah ikan
rindu jalan kaki bli burger double special depan 7eleven kt fairpark
rindu jalan kaki pi kolej..aihhh semua rindu
ape je yg xrindu :-/

:)



Blogging instead of surfing 24/7 sounds good but my fingers wont let it happen sbb tu la blog ni dah bersawang. dah lama tak hhupdateeee..weeee..

Act, xatw nak taip apa sbb this sem mmg xsempat nak menghdap social network like before. this sem mmg penat sgt2 sbb bnyk assignment and things to do. jyeahhh.. but puas hati dgn usaha sendiri :)

And now, tgh nervous pasal result. counting the days till 5 June. Hope ALLAH give me the best for this sem. 3 pointer above pleaseee. InsyaALLAH :)

Then lps ni, 1 more sem sy kat bangunan oren KPTM terhebat tu taw. hee. then, i'm going for school practikal for 4 month. then, will be hip hip hoorayyyy. InsyaALLAH klu ALLAH permudahkan segala urursan saya. and I always do my best for my future soon. And now, bila sokongan tak putus dari parents, family and si dia, make me more motivate. Thanks ALLAH send me the best people in my life.